Ile powinna wynosić wysokość lady recepcyjnej? - FXMeble

Ile powinna wynosić wysokość lady recepcyjnej?

Ile powinna wynosić wysokość lady recepcyjnej?

Niezależnie czy prowadzimy mały warsztat samochodowy, salon sprzedaży, duży hotel czy firmę produkcyjną, musimy pamiętać, że pierwszy kontakt z klientem jest najważniejszy. Dlatego tak ważny jest wygląd lady recepcyjnej, przy której podejmujemy naszych gości. Nie możemy też zapominać o dopasowaniu lady do odpowiednich wymiarów.

Wizytówka firmy

Lady recepcyjne należą do najważniejszych miejsc w firmie. To miejsce pierwszego kontaktu z klientem, kontrahentem lub partnerem biznesowym. Podczas wyboru tego rodzaju wyposażenia powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na jego stylistykę i ergonomię. Mebel powinien być miły dla oka, wzbudzać zaufanie oraz zapowiadać owocną współpracę. Jego umiejscowienie, kształt, kolor i rozmiar stanowią istotną wskazówkę dla gości na temat jakości oferowanych przez firmę usług, jej rzetelności i pozycji na rynku. Warto więc zainwestować w oryginalne i wyróżniające się stylizacje, najlepszej jakości materiały, a także odpowiednie wyeksponowanie lady w przestrzeni. Pamiętajmy także, że musi panować na niej bezwzględny ład i porządek.

Ergonomia przede wszystkim

Lada recepcyjna powinna być świetnie zaprojektowana. Istnieje mnóstwo czynników, które należy uwzględnić podczas planowania jej funkcji i ostatecznego wyglądu. Na początku należy odpowiedzieć na pytanie, jakie czynności będą przy niej wykonywane oraz ile czasu spędzi przed nią klient. Jeśli planujemy, że ma ona służyć głównie funkcjom powitalnym i informacyjnym, wówczas możemy zdecydować się na skromnie wyposażony mebel. Jeśli natomiast przy ladzie recepcyjnej planujemy wykonywać szereg czynności związanych między innymi z wypełnianiem dokumentów, wówczas należy wyposażyć ladę w odpowiednią liczbę szafek, regałów, przegródek i blatów. Od ilości czasu przeznaczonego na obsługę klienta zależy też, czy przy ladzie recepcyjnej powinno się obsługiwać gości w pozycji stojącej czy siedzącej. Kolejnym ważnym czynnikiem decydującym o kształcie firmowej lady recepcyjnej jest liczba klientów, którzy nas odwiedzają. Od tego zależy, czy zdecydujemy się na ladę jednostanowiskową, czy też na mebel, który będzie w stanie obsłużyć wiele osób jednocześnie.

Wymiary lady recepcyjnej

Jak powinna wyglądać lada recepcyjna? Musimy zwrócić uwagę przede wszystkim na jej wymiary. Rozmiar mebla oraz przestrzeń przed i za ladą powinny zapewnić odpowiednio dużo miejsca do sprawnej obsługi klientów i pracy. Praktyka określiła pewne standardy i schematy postępowania. Blat roboczy, służący wykonywaniu czynności przez personel, ma zwykle głębokość 50-60 cm. To wystarczy, by zapewnić miejsce na wypełnianie dokumentów, ustawienie materiałów biurowych oraz sprzętu komputerowego. Blat obsługowy, będący główną platformą komunikacji pracownika z klientem, ma zwykle głębokość od 30 do 60 cm. Szerokość stanowisk obsługowych powinna zapewniać swobodę i komfort klientowi oraz pracownikowi. Nie powinna być mniejsza niż 200 cm przy obsłudze jednoosobowej i 150 cm przy obsłudze wieloosobowej, ale dobrze, jeśli ta przestrzeń jest jeszcze większa.

Wysoka czy niska?

Wysokość lady recepcyjnej zależy od tego, czy obsługujemy gości w pozycji siedzącej czy stojącej. W przypadku obsługi na siedząco, blat roboczy powinien mieć wysokość 70-80 cm od strony klienta. Jeśli obsługujemy gości na stojąco, wówczas wysokość lady powinna wynosić 110-120 cm od poziomu podłogi. Warto pamiętać, że przepisy zobowiązują do przygotowania specjalnego miejsca przy ladzie do obsługi osób niepełnosprawnych. Wysokość blatu w przypadku takiego stanowiska powinna wynosić maksymalnie 90 cm z podjazdem o wysokości minimum 67 cm.

Szeroki wybór

Producenci nowoczesnych lad recepcyjnych oferują takie wyposażenie w postaci mebli jednoczęściowych lub modułowych, które możliwe jest do złożenia na miejscu. Oryginalny design to podstawa, dlatego katalogi pełne są mebli w różnorodnej stylistyce. Na rynku dostępne są modele, które pasują zarówno do wnętrz urządzonych klasycznie, jak i nowoczesnych przestrzeni, nawiązujących do najnowszych trendów we wzornictwie. Poszczególne modele i moduły różnią się też liczbą i pojemnością szafek, półek i przegródek oraz powierzchnią blatów roboczych. Przed zakupem warto zwrócić też uwagę na stabilność konstrukcji, a także rodzaj i jakość materiałów, z których wykonany jest mebel.

Przy wyborze lady recepcyjnej pierwszorzędne znaczenie mają ergonomia, styl i jakość wykończenia. Równie ważne są jednak wymiary mebla, w tym wysokość blatu do obsługi klienta. Warto korzystać z powszechnie przyjętych i sprawdzonych rozwiązań w tym zakresie.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach reklamowych, statystycznych. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij